JAK DZIAŁA COACHING W ORGANIZACJI?

prism awardKiedy opisujemy kulturę coachingową, mówimy o kulturze uczenia się, w której szanuje się człowieka, jego wartości, potencjał jednocześnie promując innowację.
Alan Meyne, PCC coach w J.K. i dyrektor Coaching Lighthouse
Nagroda Prism ustanowiona przez International Coach Federation jest przyznawana organizacjom, osiągającym wysoki standard wdrażanych programów coachingowych, które w znaczny i zauważalny sposób przyczyniają się do realizacji celów, strategii i mają wpływ na kulturę organizacyjną.

W tym roku otrzymało ją J.K. Organisation (E.Z)  jedna z największych hinduskich grup przemysłowych, zatrudniająca około 22,000 pracowników w Indiach i na całym świecie.
W 2008 roku jej zarząd postanowił posiłkować się coachingiem przy strategicznym zarządzaniu talentami, przywództwie i zarządzaniu zmianą wewnątrz organizacji. Powodem takiej decyzji był niefunkcjonujący poprawnie model organizacyjny, w którym proaktywność i innowacyjność postrzegano jako zadanie zarządzających, liderów i seniorów, a nigdy każdego zatrudnionego w organizacji. Pracownicy przez to stali się niesamodzielni i jedynie oczekiwali instrukcji „z góry” oraz nie wykazywali się kreatywnością.

Decyzja to wkrótce zamieniła się w pełni integralny program składający się z:

  • indywidualnych coachingów poprzedzonych oceną 360 stopni,
  • treningów szkolących kadrę coachów wewnętrznych,
  • wykorzystania technik coachingowych przy zarządzaniu w całej organizacji.

Szczegóły programu:

  • przed procesem coachingowym ocena 360 stopni,
  • na podstawie raportu z oceny wybiera się 2 -3 obszary do pracy, które mają największy wpływ na coachee, zespół i całą organizację,
  • jeden cel może być związany z poza organizacyjnymi celami osobistymi,
  • czas trwania 8-12 miesięcy,
  • w trakcie trwania procesu odbywają cię 3 spotkania trójstronne (coach – klient – HR),
  • na zakończenie relacji coach, klient i superwizor klienta piszą raport podsumowujący rezultaty i dający feedback

w 2013 zaproszono do współpracy firmę zewnętrzną Coaching Lighthouse, aby przeprowadziła kursy treningowe dla coachów wewnętrznych wg standardów ICF.

Rezultaty od 2008 roku do 2014?

  • 124 dyrektorów i managerów wyższego szczebla ukończyło program,
  • wzrost dochodu o 105 %,
  • wzrost satysfakcji pracowników o 16%,
  • wypalenie zawodowe pracowników o wysokim potencjale spadło o 2% z 7,1 %,
  • J.K. chce wykształcić 200 coachów wewnętrznych do 2019 wg standardów ICF,
  • nie tylko wewnątrz organizacji – także rodziny i przyjaciele osób zaangażowanych w program opisuje ten wpływ jako wysoce pozytywny,
  • zmiana kultury organizacyjnej z innowacyjności płynącej z góry w kolaboracje i współpracę,
  • pracownicy średniego szczebla mają wysokie poczucie przynależności i sensu swojej pracy, bo partycypują w generowaniu rozwiązań i biorą na siebie większą odpowiedzialność.

Ludzie z potencjałem potrafią w pracy przenosić góry, a coaching tylko uzewnętrznia ten potencjał, twierdzą zarządzający J.K.

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii coach Poznań, Coaching, Coaching Organizacyjny, Kompetencje Menadżerskie i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „JAK DZIAŁA COACHING W ORGANIZACJI?

  1. Krótko, prosto aczkolwiek treściwie. Proszę o więcej tego typu artykułów.

    • IB pisze:

      Panie Doktorze, czy Pana komentarz oznacza, że powyższe studium przypadku opisane przez ICF jest daleko od rzeczywistości organizacyjnej,czy też wręcz odwrotnie jest jej blisko?

      Bardzo dziękuję za interesujące linki do artykułów.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s