2014

planowanie 2014Mam nadzieję, że miło spędziliście okres świąteczny i że udało się Wam spełnić swoje marzenia.

Ja zrealizowałam je w 100%. Spokojny czas off line, w akompaniamencie zdrowego jedzenia, kiczowatych filmów bożonarodzeniowych, otoczona zapachem najbardziej bajecznej choinki (mój mąż popisał się w tym roku). Żadnego wysiłku. Żadnych planów wizytowych. Tylko nasza najbliższa czwórka. Ostatnie dwa miesiące 2013 były dla nas niezwykle ciężkie, ale też jednoczące nas bardziej jako rodzinę.

Nie tylko w wyniku listopadowych doświadczeń, lecz także z innych też powodów, nie zrealizowałam kilku z moich celów skrupulatnie zapisanych dokładnie rok temu. Ale i tak skończyłam z bonusem.

Dzięki trudnym chwilom doświadczyłam bycia. Doświadczałam uczestnictwa. Doświadczałam niespodziewanej życzliwości. Zdobyłam nowych przyjaciół.

Jednak to nie bonusy powodują, że nadal chce zapisywać cele na nowy rok ( i nie będę ich nazywała postanowieniami, bo część ludzi dostaje gęsiej skórki na sam dźwięk tego słowa) i wierzę w sens takich działań.

Zapisanie celów sprawia, ze nie błądzi się tak bardzo po korytarzach przyszłości, zachodząc w głowę, co to ja chciałam. Zapisanie sprawia, że łatwiej wytyczać trasę i pomyśleć o możliwych przeszkodach.

Jeśli masz ten czas, zatrzymaj się na chwilę i pomyśl:

  • Jakie 10 rzeczy osiągnąłeś w 2013?
  • Jakie 10 przeszkód pojawiło się na Twojej drodze w 2013?
  • Jaką naukę wyciągasz z niezrealizowanych celów?
  • Jakie 10 rzeczy chcesz zrealizować w 2014? I proszę, bądź łagodny i realistyczny. Zamiast myśleć ważę …… (tutaj wpisz swoją wymarzona wagę), niech Twoim celem będzie zdrowe odżywianie się lub regularny sport.

I pamiętaj:
planowanie to coś więcej niż tworzenie planu – w rzeczywistości planowanie jest ciągłym i dynamicznym procesem. Im bardziej zmienne środowisko, tym większe znaczenie planowania. Michael Ward, 50 najważniejszych problemów zarządzania.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Cele, coach Poznań, Planowanie, Postanowienia Noworoczne, Skrzynka z narzędziami i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

