FREELANCER – JAKI BIZNES MODEL CHCESZ ZASTOSOWAĆ?

Biznes model? Ja freelancerka/freelancer? Daję usługę i dostaję pieniądze. To mój biznes model.
Jeśli myślisz tak jak powyżej, pewnie dlatego jesteś wyczerpana, zmęczona i czujesz jakbyś cały czas była w pracy.
Model biznesowy opisuje przesłanki stojące za sposobem, w jaki organizacja tworzy wartość oraz zapewnia i czerpie zyski z tej wytworzonej wartości. (A. Osterwalder, Y. Pigneur)

Poniżej dość typowy sposób opracowania modelu biznesowego:
1.    KLIENCI – Kim są najważniejsi klienci? O tym szerzej w następnym wpisie.

2.    WARTOŚĆ – Jakie potrzeby klientów zaspokajasz i jakie ich problemy rozwiązujesz? czy to, co oferujesz jest szyte na miarę, wydajne, skuteczne, a może najtańsze? Każda z tych wartości to inny sposób mówienia o swoim biznesie. Ja mówię o Pracowni Rozwoju w ramach skuteczności i przystosowania do potrzeb klienta.

3.    KANAŁY – W jaki sposób chcę nawiązywać kontakt z klientami? Chcesz mieć sklep, może e-sklep, a może sieć osób polecających? Obecność twarzą w twarz, czy tylko przez Internet?

4.    RELACJE – Jakich relacji oczekuje od nasz klient i ile nas to kosztuje? Jak bardzo te relacje są zintegrowane z moim biznesem? Mam na myśli rozróżnienie osobistego wsparcia od zautomatyzowanej obsługi, czy kontaktowania się telefonicznego od obecność wśród społeczności lokalnej. A może chcesz stworzyć swoją własną społeczność? Zorganizować event/konferencję/pokaz?

5.    STRUMIEŃ PRZYCHODÓW – Za co moi klienci płacą teraz i za jaką wartość będą chcieli zapłacić? Jaki jest procentowy układ różnych strumieni dochodu w mojej firmie? opłata za godzinę twojej pracy? Pakiet usług? Może abonament? A może masz pomysł na pasywne źródła dochodów jak napisanie aplikacji czy e-booka?

6.    ZASOBY – Czego potrzebuję, żeby sprzedawać swoją wartość i żeby kontaktować się z klientami? Weź pod uwagę zasoby intelektualne (twoja marka, wiedza autorska, baza danych klientów), ludzkie (tylko ty, czy może asystent, grafik etc), fizyczne (sprzęt, pojazd, systemy, urządzenia etc) i finansowe (gotówka, linia kredytowa).

7.    DZIAŁANIA – Jakie działania muszę podjąć aby sprzedać coś klientom, aby znaleźć nowych klientów i utrzymywać relacje z obecnymi klientami? Może coś projektujesz, rozwiązujesz problemy, może dla ciebie dobrze stworzyć sieć usług? Może napiszesz artykuł da branżowego czasopisma lub pojawisz się na konferencji jako prelegent?

8.    PARTNERZY – Kim są moi partnerzy? W czym mi pomagają? Jakie działania kluczowe realizują dla mnie? Bo freelancer to nie jest samotna wyspa. Wszystkiego sam nie zrobi, bo nie zarobi na siebie. Inni mają umiejętności i zrobią to szybciej, a ty w tym czasie poświęcisz się kreatywnym działaniom, na których się znasz. Księgowość, marketing, prowadzenie fan-page’a. Pomyśl, co da ci czas na twoją pracę.
Zainteresowanym polecam też podejście Model Biznesowy TY

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą i indywidualnymi sesjami, zadzwoń i umów się na wstępną konsultację, 696 774 113.
Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii coach Poznań, Marka osobista, Planowanie, Praca dla freelancera, Przedsiębiorczość i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s