FREELANCER – CZYM DLA CIEBIE JEST SUKCES ZAWODOWY?

To pytanie zawsze irytuje moich klientów. No, jak to czym? Tym, czym u wszystkich. Stałe dochody, satysfakcja…
To znaczy, co dokładnie?
Zastanów się jak trudno trafić w ruchomy cel. Ile osób to potrafi?

Brak spersonalizowanej definicji sukcesu to właśnie taki ruchomy cel.  Im bardzo mglisty i oddalony, tym trudniej go zestrzelić.

Oto kilka sugestii, które pomogą ci unieruchomić Twój cel:

  • jak ma dokładnie wyglądać twoja praca
  • jakie codzienne czynności będziesz wykonywać
  • jakie działania zlecisz
  • ile wolnego planujesz dla siebie w skali roku
  • ile godzin pracy w tygodniu/miesiącu/troku to idealna liczba dla ciebie
  • jaką stawkę godzinową ustalisz sobie na pierwszy rok działalności/ drugi/za pięć lat
  • czy ty byś tyle sobie zapłacił
  • jaki chcesz mieć zakres działania: lokalny, czy światowy
  • dlaczego chcesz to wszystko osiągnąć
  • jaka jest Twoja specjalność

To ostatnie zresztą przypomina mi moje błędne pojmowanie rynku.
Przez wiele lat pracy doradzałam klientom, aby tworzyli sobie tzw. elevator pitch
Tak sobie myślałam, że to dobre jest i sama też stosowałam. W wielu książkach i programach szkoleniowych mądrzejsi ode mnie twierdzą podobnie.
Tyle, że to nie do końca działa.
Dość duża część Polaków czuje podskórnie, że to zbyt sztuczna formuła, trochę nadęta, zbyt amerykańska.  te określenia nie są moje, ale osób z którymi rozmawiałam tzw. użytkowników elevator pitch.

Sama teraz myślę i mówię raczej spontanicznie o swojej firmie. Nie, że jestem coachem zespołów(no chyba, że rozmawiam z innym coachem) lub coachem freelancerów i przedsiębiorców. Raczej staram się z entuzjazmem nakreślić, że mam ogromne szczęście pracować z inspirującym ludźmi i pomagać im przekuć ich świetne pomysły na realne rezultaty, finansowe na przykład. Mówię o sobie z serca, nie zawsze tak samo, bo wyuczona formułka trąci sztucznością i odrzuca ludzi.

Jeśli kogoś moje słowa poruszą, to dopyta dalej. Może umówi się na spotkanie.

Inne ciekawe spojrzenie na elevator pitch prezentuje Paweł Tkaczyk.

Ale dosyć już o elevator pitch, jak tam twoja definicja sukcesu? Chętnych zapraszam do przesłania w komentarzu i pochwalić się, kim jesteście.

Jeśli jesteś zainteresowanym współpracą i indywidualnymi sesjami, zadzwoń i umów się na wstępną konsultację, 696 774 113.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Cele, coach Poznań, Coaching, Praca dla freelancera, Przedsiębiorczość i oznaczony tagami , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

