NIE TAKIE PIENIĄDZE STRASZNE JAK JE MALUJĄ

pieniadzeWielu freelancerów i małych przedsiębiorców ma dylemat z oszacowaniem ceny za usługi, które proponują. Zastanawiają się, czy suma którą podają nie jest zbyt wysoka i czy klient będzie chciał taką zapłacić. Jest to problem związany z kwestionowaniem wartości swoich usług, a także swojej własnej wartości. Brian Tracy w Psychologii Sprzedaży pisze o idei samokonceptu. Samokoncept to sposób, w jaki myślimy o sobie. Jeśli chcesz rozwijać swój biznes, powinnaś jak najszybciej skończyć z umniejszającym myśleniem. Jest kilka sposobów, które mogą w tym pomóc.

Najważniejsze, aby samej zdać sobie sprawę z wartości, jaką wnosisz w życie swoich klientów. Jakie rezultaty odnoszą dzięki pracy z Tobą? Zastanów się nad tym. Pytaj też klientów, co zyskują dzięki Tobie. Proś o referencje. Jak pisałam już wcześniej, pytania komu i jak pomagam są niezwykle ważne przy budowie swojego biznesu. Poświęć czas i zapisz, jak konkretnie możesz pomóc swoim klientom? Wypisz sytuacje, w których ta właśnie osoba może szukać kogoś takiego jak Ty. Dodatkowo do każdej sytuacji dopisz rozwiązania, które mogłabyś zaoferować. Jeśli wydaje Ci się to wyjątkowo trudne i widzisz, że masz problemy z uznaniem własnej wartości, może warto pomyśleć o spotkaniu z coachem?

Co więcej, sabotować działania może Twoja własna podświadomość. Brian Tracy twierdzi, że jeśli nie lubimy się w danym obszarze to osiągamy w nim marne wyniki. Wysoka samoocena wesprze Ciebie w odpowiednim wycenianiu swoich usług w zgodzie z Twoimi przekonaniami.

Zadowoleni klienci, których takim podejściem przyciągniesz, nie będą mieli problemu z zapłaceniem Ci więcej oraz poleceniem Cię kolejnym osobom i firmom, ale tylko wtedy, gdy Ty sama będziesz miała przekonanie, że jesteś tego warta.

Sposobem na zjednanie sobie klientów, jest również danie im poczucia wyjątkowości. Często możesz to zrobić nakładem niewielkich środków – rozszerzone godziny pracy na prośbę klienta, bar z napojami w poczekalni, specjalne pisemne raporty, promocje i zniżki dla stałych klientów itd. Traktowanie swoich klientów jak VIP-ów da Ci przewagę i zbliży do VIP-owskich zarobków. Czasami drobne rzeczy mogą sprawić, że klienci poczują się szczególnie docenieni. Zastanów się, co mogłabyś im zaoferować, aby pokazać, że Ci na nich zależy. Jeżeli klient jest traktowany jak VIP, łatwiej będzie Ci zażądać od niego VIP-owskiej stawki. Nawet kilka dodatkowych działań może o tym zaważyć.

Ważne jest dla Ciebie, aby pomagać innym? Pomyśl, że jeżeli będzie Cię na to stać, możesz kogoś zatrudnić i pomóc mu zarabiać. Możesz również wesprzeć organizacje charytatywne.

Jeżeli pieniądze kojarzą Ci się z negatywnymi emocjami, będziesz ich unikać, a one tym samym, będą unikać Ciebie. Nie będziesz umiała dostrzec okazji do zarabiania ich. Twoja relacja z pieniędzmi wpływa na cały Twój biznes i określa to jak zarabiasz, wydajesz, oszczędzasz i inwestujesz.

Pieniądze to także oszczędzanie i inwestycje. Pamiętaj, że w dobie dzisiejszej technologii wiele skutecznych działań marketingowych można przeprowadzać bezpłatnie lub niskim kosztem. Tu liczy się przede wszystkim kreatywność!

Kreowanie relacji i stała komunikacja z klientami i osobami, które potencjalnie mogą skorzystać z Twoich usług jest niezbędna w biznesie. Oto kilka pomysłów Joy Chudacoff, która podpowiada co można zrobić:

e-zin, czyli stworzenie elektronicznego magazynu, folderu, który będziesz regularnie rozsyłała. Najważniejsze, aby znalazł się w nim wartościowy content, który ukaże Twój profesjonalizm i specjalistyczną wiedzę. Zaproponuj interesujące tematy, porady, historie sukcesów oraz oczywiście Twoje przyszłe programy i usługi. Może być również w formie newslettera,

social media – dzięki Facebook’owi, LinkedIn, Google+ i Pinterest’owi szybko roześlesz informacje w luźnej formie do bazy swoich fanów, nie płacąc za to nic (przynajmniej na podstawowym poziomie użytkowania). Dzięki temu będziesz w stałym kontakcie z klientami, a oni będą mieli możliwość dowiedzenia się więcej na temat Twojego biznesu,

telefon – wiem jak to może brzmieć w dzisiejszych czasach, ale to nadal działa, nawet w 2013 roku! Większość ludzi ceni sobie ten sposób komunikacji, ponieważ daje on poczucie indywidualnego podejścia do człowieka,

list – może być to miła niespodzianka dla klienta. Najlepiej wysłać gustowny, przemyślany wcześniej list z własnym logo. Możesz w ten sposób wysyłać zaproszenia na organizowane przez Ciebie szkolenia i eventy,

święta – każdy lubi, gdy inni pamiętają o jego urodzinach! Wysyłanie kartek z życzeniami, czy drobnych gadżetów jest miłą formą przypomnienia o swojej firmie i zaznaczenia, że pamiętamy
o klientach.

Oczywiście tych możliwości jest więcej, trzeba tylko umieć je dostrzec i wykorzystać.Wszystkim zainteresowanym polecam też świetnego bloga Celestyny D. Osiak, trenerki i coacha z ogromnym doświadczeniem, szczególnie w pracy z przedsiębiorczymi kobietami.

Jak mówi pewne stare przysłowie: Inteligencję człowieka można zobaczyć w tym, jak zarabia pieniądze. Jego mądrość w tym, jak je wydaje. Powodzenia!

Jeśli jesteś freelancerem lub przedsiębiorcą i pragniesz zwiększyć swoje zarobki, nie czekaj, zadzwoń (696 774 113) i umów się ze mną na sesję coachingową.
Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii coach, coach Poznań, Coaching, Pieniądze, więcej klientów i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s