CZEGO KLIENT SZUKA W NECIE?

online 1Ostatnio na moim coachingu kreatywności w WZPP zostałam zagadnięta, czy opłaca mi się pisać bloga. Znaczy, czy mam z tego klientów. Po tym prostym zapytaniu rozgorzała dyskusja na temat aktywności w mediach społecznościowych.

Nie będę teraz, niczym zdarta płyta, powtarzać, że klienta swego poznaj dobrze (bo Internet to

nie jest jedna niezróżnicowana masa), bo posądzicie mnie o powtarzanie się. Ale przypadkowo, przeglądając zaległe numer Business Harvard Review (maj 2012, str. 111) z znalazłam interesujące dane na temat odmiennego poglądu na to, czego klient szuka online.

Poniżę moje spolszczenie tej tabeli:

PRAWDZIWE POWODY KLIENTÓW

 

dlaczego korzystają ze stron firm poprzez media społecznościowe

POWODY POSTRZEGANE PRZEZ BIZNES

 

dlaczego klienci śledzą ich firmę poprzez media społecznościowe

zniżka 61%

dowiedzieć się o nowych produktach 73%

zakupy 55%

ogólne informacje 71%

recenzje i opinie na temat produktów 53%

podzielenie się swoją opinią na temat firmy/produktu 69%

ogólne informacje 53%

dokładne informacje, szczegóły 68%

dokładne informacje, szczegóły 52%

recenzje i opinie na temat produktów 67%

dowiedzieć się o nowych produktach 52%

potrzeba połączenia/więzi 64%

podzielenie się swoją opinią na temat firmy/produktu 49%

obsługa klienta 63%

obsługa klienta 37%

podzielenie się swoimi pomysłami na temat firmy/produktu 63%

uczestnictwo w wydarzeniach (eventach)

poczucie wspólnoty  61%

potrzeba połączenia/więzi 33%

uczestnictwo w wydarzeniach (eventach) 61%

podzielenie się swoimi pomysłami na temat firmy/produktu 30%

zakupy 60%

poczucie wspólnoty 22%

zniżka 60%

Advertisements
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii, Personal Branding. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s