WSTYD PIENIĘDZY

pieniadzeInspiracją do napisania tego artykułu jest przede wszystkim moja praca coachingowa i warsztatowa z kobietami, a w szczególności takie słowa:

  • Mnie się pieniądze nie trzymają.
  • Nie wiem ile zarabiam na godzinę. Po co mi to? Przecież nie pracuje dla pieniędzy.
  • Na tym nie zarobię – to robię dla zabawy. Za darmo.
  • Za mało wiem, żeby kasować od ludzi za moja pracę.
  • Powinnam lepiej zarządzać moimi finansami.
  • Ja po prostu nie umiem negocjować stawek.
  • Ja to za darmo zrobię. Jak mam ich porosić o pieniądze?
  • Jak mam zebrać te wszystkie papierki do księgowej to jestem chora!

Znasz? Słyszałaś? Mówiłaś? A może masz swoje własne?

Bo przecież to jest prawda wszystkich prawd, że o pieniądzach to tylko chciwe buce rozmawiają, prawda?  Świetnie, ale czy jesteś jedną z tych istot, które żyją czystą energią kosmosu? A może odstajesz wsparcie finansowe od swojej bardzo bogatej matki chrzestnej? Nie? To, co sprawia, że o pieniądzach nie myślisz?

  • Po pierwsze, za pracę coś się dostaje. Inaczej motywacja siada.
  • Po drugie, żeby być naprawdę dobrym w swojej profesji musisz inwestować w rozwój – warsztaty, szkolenia, treningi, a może i coaching lub mentoring. Za to się płaci. Często bardzo dużo.
  • Po trzecie, rozwój twojej firmy także przekłada się na inwestycje.
  • Po czwarte, kiedy sama masz pieniądze pozwalasz też zarabiać innym realizując swoje marzenia. A czy nie o to chodzi?

Zatem droga kobieto, zrób sobie przysługę i zapisz teraz ile zarobiłaś w lutym 2013. Następnie przelicz godziny spędzone na pracy – samej faktycznej pracy, na przygotowaniu, dojazdach, bezsennych nocach. Oblicz na tej podstawie, ile zarabiasz na godzinę.

Teraz uczciwe odpowiedz sobie na te pytanie:

  • Czy jestem zadowolona z tej stawki?
  • Czy może godzę się na nią, bo zbyt nisko oceniam oferowane przez siebie wartości (produkty i usługi)?

Wyznacz sobie swoje prywatne milowe stawki, które chciałabyś osiągnąć w tym kwartale, półroczu, roku.

I szanuj swoje decyzje.

Ten wpis został opublikowany w kategorii motywacja, Pieniądze, Planowanie, Skrzynka z narzędziami, wartości i oznaczony tagami , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „WSTYD PIENIĘDZY

  1. Eliza pisze:

    Ważny tekst. Wiele osób ma problem z samym mówieniem o pieniądzach. To temat tabu, tak jakby pieniądze było czymś złym.

Skomentuj

