DZIEŃ 10 R. JAK REALISTYCZNY

R jak realistyczny inga bielińska

Człowiek, który obrał sobie jasny cel, będzie czynić postępy nawet na najbardziej wyboistej drodze. Człowiek bez celu pozostanie w miejscu, nawet na najprostszej drodze. – twierdził Thomas Caryle.

Jak podaje Wikipedia S.M.A.R.T. to technika formułowania celów.

Zgodnie z akronimem tworzącym nazwę koncepcji, sformułowany cel powinien być:

  • Prosty – jego zrozumienie nie powinno stanowić kłopotu, sformułowanie powinno być jednoznaczne i nie pozostawiające miejsca na luźną interpretację,
  • Mierzalny – a więc tak sformułowany, by można było liczbowo wyrazić stopień realizacji celu, lub przynajmniej umożliwić jednoznaczną „sprawdzalność” jego realizacji,
  • Osiągalny – inaczej mówiąc realistyczny; cel zbyt ambitny podkopuje wiarę w jego osiągnięcie i tym samym motywację do jego realizacji,
  • Istotny – cel powinien być ważnym krokiem naprzód, jednocześnie musi stanowić określoną wartość dla tego, kto będzie go realizował,
  • Określony w czasie – cel powinien mieć dokładnie określony horyzont czasowy w jakim zamierzamy go osiągnąć.

R.U.M.A.K. to spolszczona wersja, która dobrze moim zdaniem oddaje sam proces dotarcia do celu. To znaczy i w jednej i drugiej technice można wykorzystać wyobraźnię i dotrzeć do celu albo na rączym koniu albo samochodem marki Smart.

Dzisiaj przyglądamy się R. jak realistyczny (osiągalny). Do sprawdzenia czy Twój cel jest realny (osiągalny) przyda się analiza SWOT z 6 dnia programu 30 na 13.

Twój cel musi leżeć w granicach Twoich możliwości. Jeśli ustalisz sobie cel wygram w Totka, to realność tego celu jest miesza niż możliwość bycia porażonym piorunem

Każdy cel sprawdź pod względem realności jego osiągnięcia, mierzalności i obiektywizmu. Realnośc przekłada się na głośne: TAK, MOGĘ TO OSIĄGNĄĆ.

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Cele, Coaching, Planowanie, Postanowienia Noworoczne, S.M.A.R.T., Transformacja, Zmiana i oznaczony tagami , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s