METODA BYRON KATIE UJĘCIE MACIEJA BENNEWICZA

(Ten wpis jest odpowiedzią na pytanie dotyczące warsztatu zadane na stronie ICF – przepraszam za moją spóźnioną reakcję.)

Siłę techniki Byron Katie miałam okazję poznać na sobie, w trakcie sesji demo z Maciejem Bennewiczem i do teraz ją stosuje, gdy napotykam silne przekonania u moich klientów i u siebie samej.

Sposób pracy z negatywnymi o ograniczającymi przekonaniami wywodzi się z The Work, techniki na pracę z depresją, zamartwianiem się i niezadowoleniem z życia.

Byron Katie  wypracowała The Work w swoim własnym życiu, doświadczając niekorzystnych efektów kilkuletniej depresji.

W lutym 1986 roku, po kilku latach chorowania, dotarła do “przebudzenia do rzeczywistości”. Sama tak opisuje to doświadczenie:

Odkryłam, że kiedy wierzyłam swoim myślom, cierpiałam, a kiedy im nie wierzyłam, nie cierpiałam, i że to samo dotyczy wszystkich. Wolność jest właśnie taka prosta. Odkryłam, że cierpienie jest wyborem. Odkryłam w sobie radość, która nigdy nie zniknęła, nawet na chwilę. Ta radość jest w każdym zawsze.

W coachingu pomaga wypracować wzmacniające przekonania i sprawia że po prostu bardziej świadomie mówimy.  Zamiast wybierać z repertuaru negatywne formułki, odwołujemy się do wewnętrznej siły i pozytywnego postrzegania.
W skrócie: kiedy napotykam na silne przekonanie, zadaję 4 proste pytania:

  1. Czy twoje przekonanie jest zawsze prawdziwe?
  2. Jak się czujesz, kiedy wierzysz w to przekonanie?
  3. Jak działasz, kiedy wierzysz w to przekonanie?
  4. Kim byś był bez tego przekonania?

Następnie należy odwrócić je na 3 sposoby:

Ze względu na treść, osobę, umiejętności.

Oto przykład z mojej praktyki:

Na pewno mi się nie uda.

Na pewno mi się uda.

Ja szczęśliwie doprowadzam rzeczy do końca.

Kiedy ludzie pracują, doprowadzają rzeczy do końca.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Byron Katie, Cele, coach, Coaching, Maciej Bennewicz, Skrzynka z narzędziami. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

