EKSPERCIE PISZ

W dobie zapotrzebowania na dziennikarstwo doinformowane, dobrze szlifować i ćwiczyć warsztat pisarski. Bo kto lepiej sprzeda wiedzę specjalistyczną: dziennikarz, który zapyta eksperta, czy ekspert, który pisze?

Czternastego dnia lipca pogoda miała iście szatańskie poczucie humoru. Promienie słońca znikały pod płachtami czarnych chmur, żeby znowu zwyciężyć nad strugami deszczu.   Ale co tam niezdecydowanie meteorologiczne . Uczestniczkom Warsztatu Pisania Artykułów Prasowych I Internetowych nie straszne było zamieszanie za oknem.

W minioną sobotę miałam ogromną przyjemność pracować z kobietami twórczymi, które jako istotny punkt kontraktu szkolenia, kazały napisać – Wszyscy mamy talent.

Ja, trener twórczego pisania, nie mogłabym tego lepiej ująć.

Mamy.

Bezsprzecznie.

W dobie zapotrzebowania na dziennikarstwo doinformowane, dobrze ten talent i warsztat pisarski szlifować, bo dzisiaj czytelnik chce konkretów. A kto je może dostarczyć? Tylko osóba, która zna swój temat od podszewki, na wylot i na wspak. Ekspert, który pisze

Na moim warsztacie poznałam psycholożki, konsultantki, trenerki, panie coach, dietetyczki – a wszystkie szukające sposobu na aktywowanie słowa pisanego, aby w sposób komunikatywny i prosty mogły przekazać swoją wiedzę czytelnikom pism i portali specjalistycznych

Na spotkaniu omówiłyśmy znaczenie szkieletu tekstu, rodzaje tytułów i leadów oraz moc akapitu. Pracowałyśmy na tekstach oryginalnych, które można znaleźć w prasie codziennej, tygodnikach społeczno-politycznych i miesięcznikach

Uczestniczki wyszły zadowolone i chętne drugiego spotkania, które odbędzie się pewnie we wrześniu, a na pytanie, Co było dla Ciebie największą wartością tych warsztatów? odpowiedziały:

(…) Jasna struktura i to, że wiedziałam, co będzie i ile na to czasu jest, a co potraktowane jest tylko, jako zajawka. Praca na konkretnych „żywych tekstach”. Komunikatywność i Twoja umiejętność trzymania struktury. Biorąc pod uwagę czas, to był on bardzo efektywnie wypełniony.

(…)

  • Uporządkowanie warsztatu i konkretny schemat (story list)
  • Pisanie wprowadzeń i tytułów – „pobudziłam się” twórczo
  • Ważne jest dla mnie też to, o czym wiedziałam, ale zapomniałam

(…)

1.       Zwarta, zamknięta część zagadnienia struktury artykułu – podana klarownie i instruktażowo.

2.       Zebranie wielu inspiracji – od prowadzącej i od grupy.

3.       Użyteczność ćwiczeń i otrzymanych wskazówek.

4.       Dobre tempo pracy i odrobina luzu.

5.       Pomocne materiały z konkretami.

(…)

Dużo inspiracji i motywacji do pisania.  Będę pisała bardziej świadomie, a nie intuicyjnie. Bardzo dziękuję.

(…)

Poczułam chęć i inspirację do pisania tego artykułu, który już dawno zamierzałam napisać. Dziękuję za przemyślaną i przejrzysta strukturę, bezpieczną atmosferę i świetne materiały! Dziękuję.

Ja także dziękuję za nowe doświadczenia – każdy warsztat to dla mnie nowe źródło inspiracji. Także pisarskich.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Kreatywność, Twórcze Pisanie, Warsztaty. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

