WYCHODZI KLIENT OD COACHA

Po uczciwie przepracowanych 8-12 sesjachwychodzi klient od coacha. To daje około 12 godzin aktywnej pracy z coachem plus niezmierzone ilości wysiłku własnego pomiędzy spotkaniami.

Coachowie kochają coaching, ale jedna z najważniejszych kompetencji jest umiejętność wycofania się w odpowiednim momencie. Przedłużanie relacji z jednym coachem może prowadzić do niezdrowej zażyłości. Po za tym, trzeba w końcu sprawdzić, co się zmieniło i jaki sukces stał się udziałem klienta.

Najlepiej mówić o tym po czasie, bo nie zawsze zmiany pojawiają się spektakularnie 5 minut po zakończeniu kontraktu – chociaż są i tacy klienci, którzy od razu zauważają poprawę i postęp.

Zamiast opowiadać o korzyściach coachingu z mojej perspektywy, pozwolę sobie tutaj posłużyć słowami mojej byłej klientki, której bardzo dziękuję za możliwość opublikowania jej przemyśleń na moim blogu.

1. Poznałam lepiej samą siebie i nauczyłam się, że jeśli chcę by coś się wydarzyło, najlepiej wziąć się za to od razu.

2. Nauczyłam się jak ważne jest systematyczne wykonywanie planowanych prac, gdyż doprowadza to do wypracowania nawyku, który daje poczucie łatwości wykonywanych zadań.

 

3.  Zrozumiałam, zajęcia należy tak planować by niespodziewane wydarzenia nie popsuły nam wykonania całego planu, bądź by nas nie zniechęciły. Lepiej jest planować mniej i potem mieć satysfakcję z wykonania planu, niż wykonać tylko 50% planu i czuć z tego powodu niedosyt.

 

4. Poznałam metody nauki, które sprawiają, że nauka nie jest ciężkim obowiązkiem, tylko przyjemnością (nauka w ruchu,  połączenie słuchania muzyki wraz z nauką, odnajdywanie w rozrywkach dobrych momentów do nauki). Można uczyć się przyjemnie spędzając ten czas.

 

5. Nauczyłam się że można rozmawiać, a nawet negocjować z własnym oporem. Dzięki temu można o wiele więcej osiągnąć, niż udawać że opór nie istnieje.

 

M.

HR and Office Manager

Bardzo dziękuję!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Cele, coach, Coaching, Planowanie, Transformacja, wartości i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

