ODNOWIENIE PRZYSIĘGI

Co pamiętasz z obietnic składanych sobie dziesięć lat temu? A dwadzieścia? Więcej może?

Wspominasz jeszcze swoje cele, marzenia, ideały – coś, co nadawało twoim krokom tempa, a dniowi rytmu? Może zamiast tego nakładasz kolejne warstwy farby na płótno tak, że sama już za diabła nie wiesz, jaki obraz chciałabyś zobaczyć w tej ramie?

Ja w ciągu ostatnich dni zdałam sobie sprawę, że wiele z tych wartościowych rzeczy zakopałam bardzo głęboko pod prochem codzienności, aspiracji i pogoni za rzeczami materialnymi. Ale na szczęście razem z odkryciem mapy, dostałam i stosowne narzędzia – coś na kształt łopaty i taczki.

Ostatnie cztery dni spędziłam na niezwykłych warsztatach Advance of the Spirit z Marilyn Atkinson w Konstancinie zorganizowanych przez New Dawnwydawnictwo i firmę szkoleniową.

Słowo warsztaty ograbia właściwe całe to zdarzenie ze znaczeń, jakie mu skrycie nadaję – wyprawa w głąb siebie, podróż do korzeni, spotkanie tych, co byli i tych, którzy nie wydarzyli się do końca. Przypomnienie sobie o wartościach centralnych dla mojego życia –takim kręgosłupie, na którym rozpościerają się wszystkie tkanki ja.

Jakie to wielkie słowa.

Brzmią jak napuszone ptaszki – rozdmuchane, puchate młode kaczuszki z nielotnym jeszcze pierzem. Nie da się tak prosto w słowach opisać spotkania, które odbyłam z sobą. Zdarzenia wielowymiarowego, bo bardzo często towarzyszyły mu łzy, smutek i wzruszenie.

Zostawiam te słowa na początku i postaram się mówić językiem zdarzeń.

Razem z wiosennym zapachem ogrodu, przyszło do mnie wspomnienie dzieciństwa i głębokie pragnienie powrotu do tamtych wartości. Czułam, że swoją gotowością, odnowiłam przysięgę złożoną, kiedyś dawno temu samej sobie.

Teraz tylko pozostaje wierzyć, że pokonam te chaszcze i zachwaszczone ścieżki.

Oby moje kaczuszki obrosły w dojrzałe piórka.

ptaki jak srebrne monety

rzucone w górę

unoszą się na wietrze

Ten wpis został opublikowany w kategorii Cele, coach, Coaching, Journaling/Pisanie Dzienników, Kreatywność, Poezja, Storytelling, sztuka, Transformacja, Twórcze Pisanie, wartości, Zmiana i oznaczony tagami , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

